søndag 26. april 2015

Ullbukse


Dette er egentlig et lite prøveprosjekt. Ullbukse fra boka 'Voksne ingen adgang' i Pickles pure wool.
Hadde lyst til å prøve å strikke noe i dette garnet, og siden jeg hadde et nøste liggende måtte det bli noe som jeg ikke trengte å kjøpe noe mer garn til.

Denne er strikket i str 1 år, og det holdt med ett nøste (100gr). Drøyt garn som var veldig godt å strikke med. En bra test med andre ord.
Likte også at buksa har en litt bred ribbestruktur nedover beina, slik at det ikke blir så stort og klumpete under dressen.



Jeg kom meg aldri så langt at jeg fikk satt i strikk i livet, men det skal det da altså være. Syntes den så ganske stor ut, så jeg tok den med til Oppdal for å prøve den på tantebarnet på 1,5 år.

Midt i bildetakningen (jeg var amatør nok til å tro jeg kunne ta bilder på gulvet) kom hun å tok den på seg. Og når det da ikke er strikk i livet, er det viktig å trekke den godt på :)
Litt kort i beina, men bestemødrene får bare strikke litt lange sokker...
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar