søndag 16. august 2015

Krabbesett-bukse


Nok en gang publiserte Pickles-damene et mønster jeg bare måtte prøve... Og denne gangen hadde jeg garn på lager som passet helt perfekt.
Et herlig eplegrønt garn i merinoull (Pickles extra fine merino).


Som om ikke det var nok så har jeg noen gravide venninner som går å ruger. Så da er det bare å sette i gang.
Nå har da den første av disse babyene kommet til verden, buksa er overlevert (sammen med ei lue som jeg aldri fikk tatt bilde av) slik at jeg kan vise den frem til resten av verden også. :)
For selvsagt leser hele verden min lille blogg!
 
Buksa var morsom å strikke, godt garn, glad farge og jeg synes resultatet ble veldig fint.
Den er litt posete rundt bleie og lår-området som går over i en lang vrangbord nederst på beina. Som strikker er jeg ikke en stor fan av å strikke vrangborder, men det gjør jo at buksa praktisk kan passe mye lengre. I og med at en kan brette opp og ned alt ettersom hvor lange beina er.
 
 
I natt kom jeg hjem etter nesten 4 uker på reisefot. I dag var det derfor den store blokke-dagen.
Alle prosjektene jeg har strikket disse 4 ukene ligger nå til strekk og tørk.

 

1 kommentar: