søndag 3. april 2016

Appletini


I vinter var jeg også med på en mysterie-samstrikk.
Resultatet visste vi skulle ble et tofarget sjal, og jeg gikk til anskaffelse av disse to nøstene fra Pickles i merinoull:


Senere fikk vi et hint hver uke i fire deler og resultatet ble denne:


Iflg mønsteret skulle det ha blitt endel lengre enn dette, og jeg er ikke helt sikker på hvorfor mitt ikke ble lengre... Men det funker, jeg kan dandere det rundt halsen fint, og det er forsåvidt fint at det ikke er større når jeg bruker det under jakke.


Dette var et utrolig morsomt prosjekt, mye ulike teknikker og teksturer på en gang. Jeg fikk også for første gang prøvd meg på en picot-avfelling. Tror kanskje det er første gang jeg har strikket noe der prosessen med å strikke var mer tilfredsstillende enn resultatet. :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar