lørdag 9. april 2016

Thor's Hammer


Man skal kanskje ikke tro det, men nå skal det handle om spinning igjen :)

Thor's Hammer er navnet på fargen på mitt andre spinneprosjekt, og det er en blanding av fibre.
BLF, merino og silke.
Disse kom i såkalte rollags, eller sigarer om man vil. Og jeg må si de er veldig praktisk å spinne med.



Nok en gang satset jeg på et to-tråds garn, og prøvde å dele sigarene slik at det ikke skulle være noe parti som ble like når jeg tvinnet de to teinene.



Tvinnet så fint jeg klarte og la inn litt mer spinn enn sist, siden den første hespen er noe lite tvinnet på enkelte plasser. Og jeg hadde sett et tips på internett ang. oppsett av teiner for å kunne tvinne rett fra de to teinene og over på en tredje.



Så jeg tvinnet det altså over på en tyrkisk håndtein.



Den ferdige hespen er ca 50 gram og måler omtrent 135 meter.
Denne gangen har jeg nok lagt inn litt mye spinn, for garnet krøller seg litt. Så da er det å prøve å fine den gyldne middelvei.



Litt usikker på hva jeg skal lage med denne, men kanskje pulsvarmere eller noe slikt.


1 kommentar: